Pagan
Soustředění duchovní síly umožňuje Paganovi sesílat mocná kouzla… Ať již zaměřená na jednoho nepřítele, nebo celou skupinu (AoE). Pagan využívá ke zničení svých nepřátel, sily živlů krom vodní magie. Jeho dovednost rozdávat velké zranění je bohužel vykoupena nízkou obranou (nepoužívá těžké zbroje, ale raději si obléká extravagantní róby)… přesto je velmi potřebným členem jakékoliv party, kde je třeba jeho síla.
Elementární Magie – Magie způsobující zranění (DMG) podle živlu… Oheň -> zranění ohněm… podrobnosti o Elementech najdete zde.
Zbraně
Staff - hůl, mívá obvykle větší bonusy na Int, rovněž Epic zbraně jsou Staffky
Dagger - krátké meče nebo dýky mívají nižší útok, ale dopřávají rychlejší kouzlení
Buildy
Za každou úroveň (lvl) postava dostava nějaký počet bodu za které si můžete vylepšit nějakou vlastnost… je zcela na vás jak s nimi naložíte, ale buďte obezřetní, neuvážené rozdělovaní bodu kam se vám zlíbí, může skončit naprostou katastrofou…
Uvedu zde pár nejčastějších buildu. (Build = způsob jak se rozdělují Stat pointy) a pokusím se vysvětlit co který build znamená…
Basic Mode
Postava s Basic Modem (dále jen BM), dostava 7 stat pointu za level…
Full Int (7) – Maximalizuje dmg co způsobí vaše kouzla. Tento build je asi nejčastější vůbec… Pagan s tímto buildem je vice zaměřeny na hru v partě (ať již duo Pag/Guard nebo pro expění v perfekt parte (bonus na počet exp. Je 2x) sólo hra vyžaduje trochu cviku a zvládnutí Kitovani (střelíte a popoběhnete, aby vás příšerka co nejméně zasahovala).
Int/Wis (5/2) – Způsobena dmg je porad dostatečně velká, když ne taková jako u Full Int paganů, ale zato mate trochu vice many a hlavně vetší resist (magická odolnost), jen dodám ze Wis má vliv i na přesnost kouzel.
Int/Rec (5/2) – Tento build je používaný převážně pro sólo hru. Zranění způsobené kouzly není nějak slavné, ale díky Rec v buildu vám nebudou dělat takové problémy potvory ani v menších skupinkách… ale osobně se mě tento build nelibí (raději hraji s dalšími lidmi, než si sólo pižlám příšerky v ústraní).
Navíc sólo vám vydrží tak do lvl 40 a pak budete muset utrácet okolo 3 bil za Stat Reset, abyste byli užiteční v partě. (osobně se mě zdá tento build zbytečný, ale presto sem ho uvedl)
Rec/Int (5/2) – tak tohle je opravdu „pure sólo build“ tu už suplujete roli Tanka (člen party co úmyslně pouta pozornost potvor na sebe, aby spolubojovnici měli klid na jejich zabiti). V této epizodě k ničemu, nemáte žádné instantní kouzla, těžko pak na sobě moby udržíte v partě, a těžko jich zabijete víc na jednou solo protože vám budou přerušovat cast time.
Ultimate Mode (dále jen UM) tu rozebírat nebudu, tento průvodce má byt určen zejména začátečníkům a mírně pokročilým hráčům… hráč co už začíná hrát, za UM postavu by mel vedet, co a jak a hlavně vás nechci unudit k smrti…
Skilly
Tak jako u vlastnosti zaleží na Modu postavy tak i u skillu zaleží, jaký mód postavy mate, pac podle modu postavy dostáváte Skill pointy.
*…poznámky ke skillům budu psát kurzivou, jedna se jen o můj názor a nikomu ho nenutím…*
Basic Mode – 4 skill pointu za lvl
Ultimate Mode – 5 skill pointu za lvl
Jedna vysvětlivka do začátku:
Ne-elementární střela znamená, že sama o sobě nenese efekt elementu, ale pokud máte jeden ze čtyř elementů ve weapce bude jím střela ovlivněna, tím pádem i způsobené škody. Párkrát se v článku s tímto pojmem setkáme.
Basic
Magic Arrow
Vystřelí ne-elementární magickou střelu, co zraní za magic attack + efekt.
Efekt je v tomto případě pouze bonusová dmg.
Jedná se o vaše první kouzlo vůbec, je levné na MP a bez casting time (instantní – nejde přerušit). Nestojí žádné pointy a je základem ho mít.
Staff Weapon Mastery
Snižuje cool down u skillů pokud používáte staffku.
Užitečné. Ale není mi znám rozdíl mezi lv1 a lv2. Tak asi lv1 stačí.
Staff Weapon Power Up
Přidává útok se staffkou
Do začátků se hodí každá dmg, v průběhu času ztrácí význam
Tranquility
Zrychluje regeneraci při odpočinku. (když sedíte)
Tento skill se vyplatí koupit až na max. lvl… ono bez něj čekat nato až se vám doplní mana, když není bless (Blessing of Goddnes – požehnaní bohyně, čím silnější je, tím vice nám pomáhá a pravě jedna jeho vlastnost je rychlejší regenerace) by bylo utrpení.
Inteligent training
Zvyšuje magickou dmg.
Stejně jako u Staff Wapon Power.
Interpretation
Tento skill umožňuje porozumět tomu co, říkají hráči z nepřátelské frakce (Aliance of Light nebo také Lighties či po česku lajti). Protože bez tohoto skillu jedině co vidíte v chatu je "~~~~~ ~~~~~ ".
Kdo od patche co přinesl EP8 (10.6.2015) nepoužil reskill bude mít max. lvl skillu zdarma at je jakýkoliv lvl. Po reskillu ovšem klasicky platíte.
Dobře si rozmyslete, je to dost drahej skill, mě osobně se nevyplatí. Užívám jen lv1.
Great Tarion
Přidá WIS, který odpovídá určitému procentu z celkového počtu INT v závislosti na lvlu skillu.
Doporučuji
Buff
Town Portal
Přemístí během pár vteřin do nejbližšího města.
Nic nestojí, tak proč ho nenamaxovat.
Cosmic Kinesis
PartyBuff, který všem v partě co jsou dost blízko zvedá magic attack a MP dle lvl skillu na 15 minut.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): Inst. (ihned)
Životně důležitý skill pro pagana, každý by mel mít max co nejdříve je to možné…
Diversion
Skill spálí část SP (stamina points) a přemění je na MP dle lvl skillu. Re-use 300 sec (5 min).
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): Inst. (ihned).
Přemění vaší výdrž do many, bodově dost drahé ... nepoužívám ale uměl bych si představitjeho využití těsně po Equivalent Exchange, které vysaje veškerou manu.
Arcane Aura (Ultimate Mode)
Party buff přidávající magic defense (resist) na 10min.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 1 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 60 sec.
Sami uznejte za vhodné jak často se budete setkávat s magickýma útokama, já osobně skoro vůbec.
Potent Force
Pokud HP klesne pod 10% naskočí automaticky každé 3 minuty a zvýší resist o pár procent na 30 sec.
Vhodé snad jen pokud vás mlátí mág, priest. I tak pokud je problémový často ani tohle nepomůže, nepoužívám, pointy se hodí jinde.
Transformation skill
Osobní buff co vás přemění na démona. Po dobu přeměny máte dvojnásobek HP, kratší cast time na skillech a funguje také jako ochrana před účinky veškerých debuffů at už je máte na sobě nebo se někdo/něco snaží vás jimi postihnout.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): Inst. (ihned)
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 300 sec.
Rozhodně ano (ideální na Death Touch, jedy, stuny když orc není poblíž) a využívat jak to jen jde. Nic nestojí.
Vice info zde.
Magic Mask (Ultimate Mode)
Zvýší defensi o určité procento na pár vteřin.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 1,75 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 210 sec.
Rozhodně ano, na maximum. Pagani maj malou deff, tohle se často hodí.
Ultimate Barrier
Při aktivaci skillu se na několik s. zraněni, které dostanete nejdříve odečítá od SP pak teprve od HP.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): Inst. (ihned)
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 300 sec.
Nepoužívám, nevidím význam. Vzhledem k tomu že pagan stejně nemá moc SP je lepší ušetřit pointy.
Flame / Hydraulic / Earth / Tempest Skin
Buff s elementární ochranou (dle skillu), přepíše ele brnění.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): Inst. (ihned)
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 180 sec.
Pokud nemáte aspon na ele1 do topu doporučuji alespon dvě protilehlé elementy. Do pvp s tim nechodte, lajt by pak přesně věděl jakou weapku na váš použít aby působil největší škody.
Single
Magic Roots
Elementární kouzlo (Earth) které zraňuje, cil se silou magic attack + efekt.
Efekt je bonusová dmg a po určitou dobu zamezení pohybu cíle (pause).
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 1 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 13 sec.
Tohle je už opravdu užitečné kouzlo, to že znemožní nějakou dobu pohybu chudačka co to od vás koupi… velice užitečné v pvp (lze odstranit dispel potkou) a i na příšerkách (mobech) škoda že má re-use (čas za který kouzlo můžete znova použit) 10-20 sec podle lvl skillu. Pokud možno co největší lvl skillu
Sonic Flash
Způsobuje elementární zranění rovné vašemu magic attack + efekt.
Efekt je, v tomto případě mimo bonusové dmge, zpomalení protivníkova/mobova pobybu na pár vteřin o jeden stupeň.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 1,25 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 13 sec.
Zdá se mi užitečné na každý cíl co se pohybuje, at už k vám nebo od vás.
Fire Hurl
Elementární střela (fire) která zraňuje, cil se silou magic attack + efekt.
Efekt je, v tomto případě mimo bonusové dmge, jakési popálení co se ještě pár vteřin po úderu projevuje v závislosti na lvl skillu.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 1,25 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 13 sec.
Jedná se o klasickou ohnivou kouli jak ji znáte s filmu, knížek nebo jiných her. Celkem silné kouzlo do začátku bych doporučil.
Earth Chant /FlameChoir /Tempest Howl
Toto elementární kouzlo zasáhne nepřítele strašlivou silou, která je rovna magic attack + efekt.
Efekt je v tomto případě pouze bonusová dmg.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 2-3 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 33 sec.
Tyto vlastně 3 skilly se liší jen živelnou příslušností… jinak sou stejné. Sice nemůžu nějak s praxe říci jak moc dobré je, ale jedno vím jistě, těžko budete mít skill pointy nato abyste se naučili všechny tri varianty, takže pokud budete tento skill chtít, vybírejte pečlivě, jaký element si vezmete.
Equivalent Exchange
Kouzlo, které stoji sice veškerou manu kouzelníka, ale znásobí magicky útok sesilatele. Někteří mobové/bossové jsou imunní.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 3,75 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 360 sec.
Co dodat, na expení to rozhodně není. V pvp k nezaplacení, cena toho kouzla je prostě veškerá současná MP, klidně i 1MP, takže jako takové to poslední kouzlo v situaci kdy cíl již skoro zabíhá za guardy je smrtící. Doporučuji používat spolu s Transformací, potom lze zabíjet většinu lajtů na 1 ránu pokud máte správne ele.
Death's Touch
Pagan prokleje jednoho svého nepřítele a ten do 2 minut zemře.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 3,5 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 210 sec.
Zbytečné, v pvp je mnoho způsobů jak se toho zbavit (taky to může způsobit vaší smrt pokud je defender aspon trochu znalý), 2 minuty je dlouhá doba, a v pve to jde použít jen na některé bosse. Vzhledem k ceně bych o tomhle skillu ani neuvažoval - odpad.
Range
Missile Salvo
Vystřelí ne-elementární magickou střelu (missile) po všech nepřátelích v okolí v závislosti na lvlu skillu, AoE + efekt.
Efekt je v tomto případě pouze bonusová dmg.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 2 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 53 sec.
Používám a jsem s ním spokojen.
Fire Strike
Fire kouzlo s velkou silou způsobuje zranění nepříteli rovné magic attack + efekt, AoE.
Efekt je v tomto případě pouze bonusová dmg.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 2 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 56 sec.
Celkem silné kouzlo…já osobně ho používám a jsem spokojen.
Turbulence
AoE Wind kouzlo které zraní vše v dosahu, rozpětí dle lvlu skillu, silou magic attack + efekt.
Efekt je v tomto případě pouze bonusová dmg.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 1,75 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 56 sec.
Stejně jak u Fire Strike. Jiné ele se hodí a používám.
Earth Spikes
AoE Earth kouzlo, které udělí zranění všem k dosahu, rozpětí dle lvlu skillu, rovné magic attack + efekt.
Efekt je v tomto případě pouze bonusová dmg.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 2 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 56 sec.
Plošné kouzlo s dobrou dmg, doporučuji.
Chain Lightning
AoE wind kouzlo a 30 sec re-use, které zraní vše v dosahu, rozpětí dle lvlu skillu, za magic attack + efekt.
Efekt je v tomto případě, mimo bonusové dmge, snížení rychlosti útoku o 1 stupeň na pár vteřin.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 2,75 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 66 sec.
Další prima kouzlo, plošné co víc si přát pro každého pagana. K tomu zpomalí rychlost útoku zasaženého, což je jak v pvp tak v pve velice užitečné
Kamain Breath
AoE, které s vysokou šancí zasáhne vše v dosahu, dle lvlu skillu + efektem.
Efekt je v tomto případě pouze bonusová dmg.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 0,75 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 190 sec.
Docela drahé ale užitečné kouzlo, rychle zakouzlené s destruktivnímy účinky, bonusová dmg je opravdu velká. Používám a doporučuji maximální lvl.
Meteor Strike
AoE Fire kouzlo co způsobuje dmg rovnou magic attack + efekt.
Efekt je v tomto případě bonusová dmg a DoT (damage over time – něco jako jed).
DoTka ubíra HP každé 3 sec. po určitou dobu v závislosti na lvlu skillu.
Cast time (Čas potřebný pro zakouzlení): 4 sec.
Cool Down (Čas potřebný k naběhnutí kouzla): 190 sec.
Asi mé nejoblíbeněhjší AoE. Vzdálenost 42m, rozpětí 17-20m a vysoká bonusová dmg. Nechte nubika chvíli spammovat emoce v base, pak nahodte transformaci, použijte kouzlo, popojděte z dosahu věží (pokud jsou) a s emocema je řada na vás. Dbejte zvýšené pozornosti aby vám nubik nezaběhl na spawn, těžko se pak dokazuje nevina.