Guardian
Pro Guardiana (dále jen Guard) je nejdůležitější vlastností REC. Jeho prvotnímu účelu; dělat "tank" a vydržet velké množství damage (dale už jen Dmg), mu 1rec/lvl značně napomáhá. Má velké množství životů (HP), což mu umožňuje vydržet uprostřed klubka mobů, které je na sebe schopný svými skilly přivolat a udržet je. Guard obvykle chodí jako "duo" např. s Paganem, který zajišťuje Dmg, zatímco potvory jsou nabalené na Guarda.
Nejrozšířenějšími buildy jsou full REC nebo REC/WIS (kvůli magické obraně). Taky si můžete dát REC/DEX abyste taky třeba někdy něco trefili.
Guard bývá často vycvičen jenom na AoE , neboť je to výborně obranně založená postava...dokáže snést útoky od 10-15 mobů bez větších problému, a i to je důvod, proč je neustále vyhledáván do AoE party...u bosse taky neuvěřitelně nedocenitelná postava, neboť dokáže vydržet i ty nejtvrdší útoky Dalo by se říct, že je to nesmrtelná postava, ale jak už jsme na to zvyklí, každý má svoji slabinu a Guard jí má taky, jeho stálé posilování REC se mu stane nevýhodou, jakmile nepřátelský Mage použije některé své jedy (Armagedddon, Fireball, Doom), které Guardovi způsobí obrovské rány, neboť tyto jedy jsou založené na tom, že půspobí Dmg + nepřítelova REC, a to je ten největší důvod, proč u každé AoE party musí být Orc, neboť drahocenným Dispelem dokáže všechny tyto debuffy během vteřiny zastavit V PvP chodí Guard vždy do 1. linie, neboť když vidíte jak proti Vám běží Guard lvl 80 v nabouchané zbroji, věřte, že jeho zabití je dlouhodobá záležitost Dáte mu hit, tak za krásných 3500 dmg, a zjístíte,že jste mu neubrali ani 1/30 jeho Hp Nicméně, když už k Vám doběhne, nemusíte strachy okamžitě mačkat ALT + F4
Guard je řekl bych zcela neškodný, jeho zranění se rovnají zraněním způsobeným mobem, jediné co pravděpodobně udělá je, že na vás nahodí všelijaké debuffy, které vám o 1/2 sníží obranu, zalepí Vám pusu, že nemůžete kouzlit a pak jen kouká, jak vás zbytek party jednoho po druhém pokosí Jeho Dmg skilly obvykle na bosse nefungují.
Zbraně:
Blunt weapon - možnost použití se štítem, dává i slušnou damage.
Skilly:
Většina Guardových skillů se soustředí na zpomalení, zastavení nebo zneškodnění nepřítele (např. zabráněním bojovat nebo snížením jeho Dmg/Def).
Také má skilly, který zaručí partě/raidu nesmrtelnost takže Vás guard v každém případě podrží.
Basic Skill:
Basic skilly jsou jako 1. skilly, které vás potkají, základní skilly a dost důležité.
Body Training
- Zvyšuje fyzickou a magickou obranu.
- Dost důležité.
Blunt Weapon Power Up
- Vlastně jediná zbraň, kterou si můžete aktivovat.
Tranquility Lv6 (EP7- Relax Body)
- Obnovuje HP, MP a SP o 35% každé 3 sekundy.
Shield Mastery
- Zvyšuje fyzickou obranu.
- Rozhodně udělat.
Interpretation
- Překládá co říkají lighti.
- ztráta bodů, i když občas se může pro domluvu hodit.
- pokud jste tento skill měli aktivovaný v EP7, máte ho v EP8 zapnutý zdarma, dokud nepoužijete Skill Reset
Blunt Weapon Mastery
- Zvyšuje rychlost blunt.
Scholarship (EP7- Vital Training)
- Zvýší WIS z přiděleného RECu
Buffy skilly:
Buffy jsou nejdůležitější skilly pro guarda. Proto doporučuji namaxovat než se pustíte do ostatních druhů skillů (single a range)!
Town Portal
- Town portalem se přemístíte do nejbližšího města.
- Stojí 0 pointů takže si ho určitě udělejte.
Self-Defense ( EP7- Tactical Formation)
- Zvyšuje obranu na 15 minut.
- Rozhodně namaxovat.
Magic Skin
- Zvyšuje magickou obranu na 15 minut.
- Rozhodně udělat. Hodí se vám proti mágům, kteří jsou vašimi úhlavními nepříteli, kvůli jejich magic útoku.
Armored Tank (EP7- Elate)
- Sníží MP a SP a zvýší REC na 12 sekund.
- Hodí se, když jdete tankovat bosse.
Stamina Conversion (Skill pro EP 8)
- Zvýší vaše SP na dobu 6 minut.
Desperation Dodge ( EP7- Potential Avoid)
- Automaticky zvýší úhyby pokud vám klesne HP pod 10%.
- Nutno udělat, zachrání vám i život.
Transformation Skill (Skill pro EP 8)
- Přidá vám REC což znamená, že budete mít lepší defensi, větší HP a jinou podobu.
- Neváhat a udělat.
Dayfly Guard (EP 7-Mayfly Shield)
- Ochrání všechny členy party/raidu před magickým a fyzickým útokem.
- Poslouží i při obraně obraně proti Death Touch (magův skill, na který za určitou dobu umřete, při správném použití neumřete a obrátíte ho proti mágovi).
- Moc cenný skill, bez něj nejste guard.
Untouchable
- Dává nezranitelnost, pozor, pouze pro samotného guarda.
- Opět cenný skill, takže namaxovat.
Rhino Skill (EP7- Hard Skin)
- Po dobu 15 minut se vám zvýší HP.
- Doporučuji.
Impact Buffer (ultimate) (EP7- Impact Shield)
- Zvyšuje fyzickou obranu na 10 minut.
- Už asi víte co chci říct (namaxovat).
Magic Dodge (ultimate) (Skill pro EP8)
- Vyhýbání magickým útokům.
Fighting Spirit (ultimate) (Skill pro EP8)
- Zvyšuje na 20 sekund HP, MP a SP.
- Kdo má ultimate mode tak šup a do něj.
Single Skilly:
Health Drain
- Procentuální šance, že nemissnete, potom vrací HP
Taunting Blow (EP7- Arouse Blow)
- Udělí základní Dmg + bonus a přitáhne moby na hráče. Čím vyšší Rec a lvl skillu, tím účinnější
- Další aggro skill, velmi potřebný.
Silence Blow (EP7- Silent Blow)
- Udělí nepříteli poškození + mu zabrání na 4 sekundy kouzlit.
- Samozřejmost, důležitý i do PvP
Blinding Blow (EP7- Darkness Blow)
- Udělí nepříteli poškození + mu zabrání na 3 sekundy provádět fyzické útoky.
- Opět se hodí do PvP takže ho berte jako samozřejmost.
Protection Charge
- Udělí nepříteli damage a zastunuje ho na 2 sekundy.
- Určitě bych doporučoval.
Mental Impact
- Udělí damage podle hráčova REC.
- REC se vynásobí určitou hodnotou.
Entice (Skill pro EP8)
- Přitáhnete nepřítele na několik sekund k sobě (nepřítel se nemůže bránit, hýbat a používat žádné skilly).
- Není efektivní na moby.
- V PvP velmi užitečný.
Provoke
- Všichni mobové budou útočit povinně na guarda celé 4 sekundy.
Demon Strike
- Udělí nepříteli damage na určenou vzdálenost.
- Nemusíte kdo nechcete, stejně se předpokládá full REC takže vaše damage bude asi malá.
Ultimate Swat (EP7- Heavy Swat)
- 20 sekund zraňuje nepřítele.
Panic
- Snižuje obranu nepřítele.
- Také přitahuje moby.
Range Skilly:
Behemoth Drain (ultimate) (EP7- Behemoth Rage)
- Udělí nepříteli damage na vzdálenost 2 m.
Greater Provocation (SKill pro EP8)
- Funguje stejně jako entice (akorát je aoe).
- Při natažení nepřítele nemůže nepřítel používat žádné HP potiony, hýbat se a také používat žádné skilly.
Fissure (EP7- Ground Boom)
- Udeří nepřítele a dočasně zpomalí jeho pohyb.
Provocative Circle (ultimate) (EP7- Provoke Rage)
- Nalákáte na sebe všechny moby s 80% úspěšností v určeném dosahu.
Detonate
- AoE útok, udělí Dmg dle vaší REC nepřátelům ve vašem okolí.