Hunter
Aktuální návod na Huntera na fórku: https://bit.ly/EP8hunter
Chcete být hunterem? Má to svá pozitiva i negativa.
Pozitiva :
Negativa :
Huntera musíte milovat, aby jste ho mohli hrát – a věřte, že se vám na vysokých lvlech vaše dřina opravdu vrátí.
BUILD
Základním statem je pro huntera LUC. Problémem je, že LUC je v buildu znát až v množství nad 400 ( 475 je 95% šance na crit ). S každým bodem do LUCu se vám zvedá šance na crit o 0.2%. Jak tedy vybudovat build?
Základní buildy :
NM : 3 STR a 2 DEX
HM : 4 STR a 3 DEX
UM : 5 STR a 4 DEX
Nesmyslem je od začátku dávat stat pointy do LUC = na lvl 15 při nej výbavě, UM postavě můžete mít přes 300 LUC = 60% šance na crit. Smůlou je, že nemáte ddost bodů v DEX, aby jste se trefili a také nemáte body v STR, aby jste měli dostatečnou damage ( nízká damage + crit = nízký crit ) .....
Jste-li začátečník či průměrný hráč, začněte s STR/DEX buildem uvedeným výše. Obecně se říká do lvl 30 dávat body do STR/DEX a následně začít do LUC. Celé je to o zkoušce. Osobně jsem nejpozději do mapy Lanhaar přestatnul ( vynulování stat pointů – finančně VELMI drahá zábava ), tj. na lvl cca 43 jsem měl LUC přes 400 a zbytek DEX / STR. Další možnost je, že budete mít stále STR/DEX build a od lvl 40 začnete dávat body do LUC – nebojte se, ze začátku vám to přijde, že nezesilujete, ale to se časem změní.
Pokud jste velmi bohatý hráč, či máte již udělanou výbavu ( 15-kovou, 30-kovou a dále ) osazenou nejlépe šestkovými lapisy, pak můžete zkusit full luc build ( olapisování by vám mělo vystačit na slušný dmg ) – tento systém ale opravdu zkoušejte jen s „uber“ výbavou.
ZBRANĚ
Hunter může používat 3 druhy zbraní. Použil jsem slovíčko může, ale věřte mi, že se setkáte se všemi druhy.
Luk – nižší dmg, větší rychlost
Oštěp - vyšší dmg, nižší rychlost
Duálky – sekery - nejsou primární zbraní
První otázkou může být : Na co potřebuje hunter duálky? Vyzkoušejte si sundat Relic a uvidíte – jako hunter máte problém ho s lukem/oštěpem sundat. Vezmete-li si duálky, najednou dáváte 2000 dmg místo 200 dmg s oštěpem/lukem. Noste je sebou ( pokud máte Prevent of Item drop ) a uvidíte, že se hodí.
A teď luk nebo oštěp? Co vám vyhovuje. Osobně jsem pro oštěp nad lvl 50 a postavou hm+. Výhodou je, že hunter dostane za epic questy ( 43, 60,70 ) oštěp. Epic 60 oštěp pak má i zvýšenou rychlost, ve spojení se skillem na rychlost oštěpu se vyrovnáte luku, ale s vyšší dmg. Pravdou je, že na nižších lvlech je prostě luk jednoznačně lepší. Tohle si musíte také sami odzkoušet a poznáte, co je pro vás lepší.
ZÁVĚREM
Jak být hunter? Jeďte svůj char v klidu - je-li parta, buffujte a především ochraňujte orca ( orcy ), které drží partu naživu. A to i za cenu vlastní smrti. Není-li parta, pak můžete expit solo a hledat ji v trade či area chatu. Build máte výše naznačen, LUCem se zabývejte až na lvl 40+. Nebojte se zeptat v guild chatu ( jste-li v gildě ) aktivních hunterů - zcela jistě vám rádi pomohou a navedou tím nejlepším a nejsprávnějším směrem.
Skilly
Passive skills

Durability Training



Projectile Mastery



Bow Power Up



Tranquility



Backpack Upgrade



Intepretation



Bow Mastery



Projectile Mastery



Vitality LUC Training (HARD)


Basic skills

Sharpshooter



Slow Shot



Long Range



Blind Spot
Pozor! 3/4 lvl má AoE 5m – mezi oranžovými si dávejte pozor, ať na sebe nenatáhnete dva (a víc) najednou. Ne že by se nedali zvládnout...ale těch lahviček a nervů. V dungu, jste-li sami, je to téměř rozsudek smrti.
Pokud skill po použití selže (a budete se divit, děje se to častěji než byste řekli) buď utečte nebo „trpte“ nakládačku následujícíh 30sec do nového použití.



Target Lock



Bludgeon (hard)



Misfortune (hard)


Combat skills

Piercing Shot



Rapid Shot



Fan Shot / Ballista Shot



Sustained Shot



Barbed shot



Stamina Shot



Mana Shot



Deadly Poison



Tranquilizing Shot



Jumpshot



Arrow / Projectile Bombing



Ballistic Shower / Bloody Rain (hard)



Magic Defy (ultimate)



Viper Sting



Flash Attack (ultimate)



Vital Stream (HARD)


Special skills

Battle Cry (Rasový skill, pouze pro Nordein )



Marksman Song



Bull's Eye



Critical Wrath



Absolute Attack



Mana Pact



Soul Menace



Apocalyptic Shot (Hard)



Daze (Hard)



Flame/Tempest/Earth/Hydraulic Weapon



Pantera vision



Syeeric Hymn(ULTIMATE)



Lucky Force (ULTIMATE)


Aktuální návod na Huntera na fórku: https://bit.ly/EP8hunter
Chcete být hunterem? Má to svá pozitiva i negativa.
Pozitiva :
- dokážete být v pvp velmi nepříjemní, dokážete pěkně zezadu útočit a snažit se podporovat celý svůj raid.
- dokážete být velmi užiteční na některé bosse ( vzhledem k ranged (dálkovému) attacku vás nemusí orc pořád léčit či dispelovat )
- DPS ( Deadly poison shot ) je velmi silnou zbraní nejen v pvp, ale i při lvlení ( krásně se dá lvlit na fialových mobech v jungli )
Negativa :
- vzhledem k nízké DEF či RES ( při běžném buildu ) nejste „nesmrtelní“ – dostane-li se DD až k vám, máte problém
- připravte se, že budete nenávidět všechny ostatní classy ( jako hunter nemáte AOE skilly – alespoň ne takové, které za to stojí ) a ostatní mohou snadněji plvlit, farmit či grindit
- budete znát všechny moby na všech mapách a budete je nenávidět ( povzdechy už jen 2000 mobů do lvlupu zná snad každý hunter )
- budete hrát solo, solo, solo, solo, solo, solo a zase solo, aby toho nebylo málo, tak solo, solo nebo solo
Huntera musíte milovat, aby jste ho mohli hrát – a věřte, že se vám na vysokých lvlech vaše dřina opravdu vrátí.
BUILD
Základním statem je pro huntera LUC. Problémem je, že LUC je v buildu znát až v množství nad 400 ( 475 je 95% šance na crit ). S každým bodem do LUCu se vám zvedá šance na crit o 0.2%. Jak tedy vybudovat build?
Základní buildy :
NM : 3 STR a 2 DEX
HM : 4 STR a 3 DEX
UM : 5 STR a 4 DEX
Nesmyslem je od začátku dávat stat pointy do LUC = na lvl 15 při nej výbavě, UM postavě můžete mít přes 300 LUC = 60% šance na crit. Smůlou je, že nemáte ddost bodů v DEX, aby jste se trefili a také nemáte body v STR, aby jste měli dostatečnou damage ( nízká damage + crit = nízký crit ) .....
Jste-li začátečník či průměrný hráč, začněte s STR/DEX buildem uvedeným výše. Obecně se říká do lvl 30 dávat body do STR/DEX a následně začít do LUC. Celé je to o zkoušce. Osobně jsem nejpozději do mapy Lanhaar přestatnul ( vynulování stat pointů – finančně VELMI drahá zábava ), tj. na lvl cca 43 jsem měl LUC přes 400 a zbytek DEX / STR. Další možnost je, že budete mít stále STR/DEX build a od lvl 40 začnete dávat body do LUC – nebojte se, ze začátku vám to přijde, že nezesilujete, ale to se časem změní.
Pokud jste velmi bohatý hráč, či máte již udělanou výbavu ( 15-kovou, 30-kovou a dále ) osazenou nejlépe šestkovými lapisy, pak můžete zkusit full luc build ( olapisování by vám mělo vystačit na slušný dmg ) – tento systém ale opravdu zkoušejte jen s „uber“ výbavou.
ZBRANĚ
Hunter může používat 3 druhy zbraní. Použil jsem slovíčko může, ale věřte mi, že se setkáte se všemi druhy.
Luk – nižší dmg, větší rychlost
Oštěp - vyšší dmg, nižší rychlost
Duálky – sekery - nejsou primární zbraní
První otázkou může být : Na co potřebuje hunter duálky? Vyzkoušejte si sundat Relic a uvidíte – jako hunter máte problém ho s lukem/oštěpem sundat. Vezmete-li si duálky, najednou dáváte 2000 dmg místo 200 dmg s oštěpem/lukem. Noste je sebou ( pokud máte Prevent of Item drop ) a uvidíte, že se hodí.
A teď luk nebo oštěp? Co vám vyhovuje. Osobně jsem pro oštěp nad lvl 50 a postavou hm+. Výhodou je, že hunter dostane za epic questy ( 43, 60,70 ) oštěp. Epic 60 oštěp pak má i zvýšenou rychlost, ve spojení se skillem na rychlost oštěpu se vyrovnáte luku, ale s vyšší dmg. Pravdou je, že na nižších lvlech je prostě luk jednoznačně lepší. Tohle si musíte také sami odzkoušet a poznáte, co je pro vás lepší.
ZÁVĚREM
Jak být hunter? Jeďte svůj char v klidu - je-li parta, buffujte a především ochraňujte orca ( orcy ), které drží partu naživu. A to i za cenu vlastní smrti. Není-li parta, pak můžete expit solo a hledat ji v trade či area chatu. Build máte výše naznačen, LUCem se zabývejte až na lvl 40+. Nebojte se zeptat v guild chatu ( jste-li v gildě ) aktivních hunterů - zcela jistě vám rádi pomohou a navedou tím nejlepším a nejsprávnějším směrem.
Skilly
Passive skills


- zvyšuje základní fyzickou obranu (defense)
- fyzická obrana se vždy hodí - osobně doporučuji namaxovat




- zvyšuje útok s vrhacími zbraněmi (Oštěp) ...zaleží natom co zvolíte
- doporučuji, pokud používáte oštěp, namaxovat skill co nejdříve




- zvyšuje útok s lukem
- doporučuji, pokud používáte luk, namaxovat skill co nejdříve




- zvyšuje obnovování života, many a staminy během odpočívání delšího, každé 3s. obnoví určitý počet
- obecně pro každé povolání užitečný skill




- rozšiřuje místo v inventáři o další záložky
- záleží jak moc zbývá bodů, na vyšších levelech pro zásobu lahviček a místa pro "nafarmené věci" začne být potřeba




- umožňuje chápat co říkají Světlí, postupně se z jejich vzkazů odkrývá víc než jen "~~~~~ ~~~~~ ~~~~~~"
- záleží jak moc chcete být v pvp nebo komunikovat s druhou stranou. Obvykle je stejně rozumně použitelný až na lvl 51, kdy rozumíte úplně všechno.




- zrychluje o stupeň boj s Lukem
- namaxovat, pokud používáte Luk




- zrychluje o stupeň boj s Oštěpem, lv3 skillu je až HM/UM
- namaxovat, pokud používáte Oštěp




- přidává násobky LUC bodů do HP
- pasivní skill


Basic skills


- buff, zvyšující přesnost střeleckých útoků na 15 minut
- rozhodně nutnost...namaxovat a mít stále zapnuté




- debuff (slow), snižující protivníkovu rychlost útoku a pohybu se 70% účinností. Pevná dmg. Cooldown 1 minuta.
- užitečný skill, v PvP se velmi hodí zpomalit nepřítele, např.kvůli doražení, když utíká, v PvE aby k vám jen tak „nedokulhal“
- lze zrušit „potkou“




- buff, který zvyšuje na 15 minut dostřel
- asi nejdůležitější skill vůbec, hunter potřebuje využít útok z dálky..kdo nemá tento skill, není hunter
- pokud máte „prostor“, přidá vám to útok(y) z dálky navíc




- debuff, snižující nepříteli obranu proti střeleckým útokům na 30 sekund
- pro mě je tento skill zbytečný
Pozor! 3/4 lvl má AoE 5m – mezi oranžovými si dávejte pozor, ať na sebe nenatáhnete dva (a víc) najednou. Ne že by se nedali zvládnout...ale těch lahviček a nervů. V dungu, jste-li sami, je to téměř rozsudek smrti.
Pokud skill po použití selže (a budete se divit, děje se to častěji než byste řekli) buď utečte nebo „trpte“ nakládačku následujícíh 30sec do nového použití.




- buff, díky němuž útoky ignorují soupeřovu Dex. Cooldown 10 minut.
- užitečný skill hlavně do PvP – problémem je u něj dlouhý cooldown
- dle mé zkušenosti i s Big coupem lze missnout – dokáže to v pvp zachránit život




- debuff, dosah 24m, snižuje soupeřovu DEX na dobu 30sec se 100% účinností
- level 3,4 a 5 je ve formě AoE




- to samé jako Blunt, ale cílem snížení je LUC


Combat skills


- nezávisle na obraně cíle udělí zranění a na 3 sekundy stopne (Pause). Cooldown 30 sekund
- užitečné zpomalení nepřítele, pevná Damage ! Berte pouze lvl 1 – dmg na vyšších lvl je poměrně malá




- rychle vystřelí více šípů, cooldown 20 sekund.
- smrtící skill, jeden z nějsilnějších Hunterových útoků – namaxovat!!!





- vystřelí několik šípů najednou po nepřátelích v okolí, pouze s lukem (Fan) / oštěpem (Ballista), cooldown 20 sekund.
- aoe skill, slabý...drahý na body..doporučuji pouze na HM a UM, pokud nevíte co s body




- debuff (dying), ubírající životy podle % každé 3 sekundy po 30s. Cooldown 30 sekund.
- užitečný skill proti Guardům a bossům, ačkoliv velmi pomalý




- skill s rozloženým poškozením na 12 sekund (ubírá postupně efekt každé 3s.). Cooldown 15 sekund.
- skill užitečný na bosse, pokud jsou daleko vyšší lvl – do pvp, na expení je to zbytečný skill




- nefunguje na moby, uděluje základní zranění + zranění do Staminy
- do PvP ale spíše na nižších levelech (<30), pak už je zranění příliš malé




- nefunguje na moby, uděluje základní zranění + zranění do Many
- do PvP ale spíše na nižších levelech (<30), pak už je zranění příliš malé



- Debuff (poison), nejprve dá váš ATK + 35dmg (což může být crit) a potom debuff (DoT), dosah 24m, 10s. cooldown
- každé 2s. se pevná dmg (Debuff) uvedená v tabulce zdvojnásobuje
- kdo nemá, není hunter – super pomoc při expení a do pvp
- příklad: máte lvl 54 (lv4 DPS) a 1k ATK. Nejprve dáte 1035 ATK (může být více - crit, ele; nebo méně - def soupeře, absorb) a potom po 2s., pokud si nevezme láhev na Poison, dostane nepřítel 255dmg...po čtyřech vteřinách už je to 510 (pokud nic neabsorboval), po 6s. uz 1020, potom 2040, 4080, 8160 a nakonec ve 14.vteřině 16320...to už by měl být dávno mrtvý




- Debuff (dull) na 30s., udělí základní damage, sníží nepříteli Str, Rec, a sníži i rychlost útoku (kromě lv1). Cooldown 25 sekund.
- skill s komplexním oslabením nepřítele, dosah 24m
- dle mého tento skill vám nepomůže při hi-endovém pvp




- vyskočí a dostřelí na větší dálku, nezávisle na obraně nepřítele udělí pevné zranění. Použitelné jen s lukem. Cooldown 30 sekund.
- výborný skill, nejen do PvP, ale i proti bossům



- AoE v rozsahu 5m, pouze s lukem (Arrow) / oštěpem (Projectile). dosah 24m.
- pevná a hlavně nízká dmg = celkem zbytečný skill





- AoE v rozsahu 10m, pouze s lukem (Ballistic) / oštěpem (Bloody). Dosah 24m.
- výborný a smrtící skill, 2x ATK s velmi dlouhým cooldownem




- skill, který se vyhne příštím Magickým střelám, které by zasáhly. Vyprší za 5 minut, některá kouzla nevykryje. Cooldown 5 minut.
- velmi užitečný skill, pokud nepřátelský mág nepoužije slabší AoE




- skill (debuff) který ubírá cíli postupně HP, SP i MP každé 3 sec,po dobu 21 sec (tedy 7x DMG)...super skill...




- buff, který zvýší rychlost s jakoukoliv zbraní. Cooldown 10 minut.
- výborné kouzlo, snad jediný skill ovlivňující Double sekery, jinak se dá nahradit drahou výbavou (flash)




- buff zdvojnásobující rychlost obnovy HP


Special skills


- je zdarma, tak proč ho nevyužít, regeneruje HP




- buff huntera sdílený partou.
- na 15 min zvýší všem členům party/raidu (dosah 100m) ranged Def i ranged útok na dálku a SP.
- naMAXovat!!!




- udělí běžný útok s bonusem (24m vzdálenost), může dát critical
- běžný skill ale pravěpodobnost zásahu 100%




- Pasivní schopnost, aktivuje se, když počet životů klesne pod určitou hranici, zvýší hráčovu rychlost pohybu a šanci na kritické zásahy na 30 sekund. Cooldown 3 minuty.
- vynikající, může leckdy zachránit život,na HM a UM kdy je dostatek bodů v LUC a Sonic lapis v botách je tento skill naprosto zbytečný




- udělí pevnou damage, nezávisle na protivníkově obraně. Status: Dying, omezené vůči některým nestvůrám. Cooldown 5 minut.
- výborný skill, ač na bosse nepoužitelný (pouze PvP a některé slabé potvory)




- snižuje vyplýtváním množství many nepřítele (jenom PvP), cooldown 10 minut.
- snižuje MP nepřítele procentuelně, čili do PvP vynikající (pouze s duálními sekerami)



- debuff s určitou šancí na úspěch, pouze PvP (nefunguje na moby), dosah 2m
- nepřítel nemůže ovládat postavu, utíká pryč od vás
- do pvp velmi užitečný skill




- udělí několikrát dmg a zastaví na 5 sekund (Stun). Cooldown 15 minut.
- další extrémně silný útok




- uspí na pár sekund nepřítele (Sleep), použitelné jen s Duálními sekerami
- druhý skill, využívající Duální sekery, podle mě přesto bez většího užitku



- elemental skill (buff), zakouzlí se na zbraň (zůstává aktivní i po smrti,dokud nesundáte onu zbraň…skill rozhodně alespoň na lvl 1 u všech ELEMENTŮ + 25 % nebo + 50 % dmg se hunterovi velice hodí
- doporučuji lvl2 skillu – lze často přehazovat různé ele bez nutnosti čekání na cooldown
- Flame = Fire / Tempest = Wind / Earth = Earth / Hydraulic = Water




- Udělí damage a bonus. Na některé nestvůry nefunguje. Status: Death. Cooldown 10 minut.
- extrémní damage, ač zřejmě nepoužitelná vůči bossům. 1 sekunda casting.




- party buff přidávající atk speed, physical a magic def, na 80 raid buff




- buff na ATK speed a LUC + debuff do vlastního HP

